Coming event

SILA RUJUK JADUAL TAZKIRAH BULAN RAMADHAN DIDALAM BLOG KALENDAR

Calendar Activiti Surau

Tuesday, June 30, 2009

PROJEK PENAMBAHBAIKAN SURAU AL-ISLAH

Mesyuarat AJK Surau Al-Islah telah diadakan pada 5 .6 2009 telah memutuskan dan bersetuju untuk membuat penambahan dan pembaikan surau seperti berikut:-
a) Pemasangan mosek diberanda surau
b) Pembinaan kolah untuk mengambil wuduk
c) Penambahan awning untuk tempat mengambil wuduk dan kolah
d) Memperbaiki tandas lelaki
e) Memasang mosek dibahagian kiri dan kanan surau

Tujuan projek ini adalah untuk memberi keselesaan kepada jemaah surau yang semakin bertambah dan sempena menyambut bulan Ramadan 1430 yang bakal tiba. Pihak AJK Al-Islah juga mengalu-alukan sesiapa yang berkemampuan untuk membuat wakaf serta bersedekah untuk membeli saham-saham akhirat


Bahagian beranda surau yang telah siap


Kolah yang telah siap tetapi tanpa awning


Anggaran perbelanjaan untuk projek ini ialah sebanyak RM9,719.00. Setakat hari ini tabung surau telah mengeluarkan sebanyak RM3,150.00 manakala sumbangan /wakaf dari orang perseorangan/hamba Allah sebanyak RM 2, 350.00. Ini tidak termasuk nilai mosek di bahagian beranda surau kerana telah di wakafkan oleh seseorang. Baki lebih kurang RM4,219.00 di perlukan untuk menyiapkan semua projek.

Sumbangan boleh disalurkan terus kepada mana-mana AJK surau Al-Islah atau kepada Pengurus Projek iaitu En. Rosli Bin Hamid ( 019-4471221) dan Bendahari Surau (Nor Izham - 016-4548070) ATAU Dimasukkan terus ke akaun Bank Muamalat , akaun no. 0203-0008401-72-2 atau cek berpalang diatas nama Jawatankuasa Surau Al-Islah Kulim Square.

Marilah kita bersama-sama menjayakan usaha murni ini supaya dapat menampung keperluan jemaah kita, serta dapat melaksanakan ibadat dengan sempurna. Insyaallah. Semoga sumbangan tuan-tuan dan puan-puan mendapat keberkatan dan pembalasan yang setimpal dari ALLAH SWT.

No comments:

Post a Comment

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP