Coming event

SILA RUJUK JADUAL TAZKIRAH BULAN RAMADHAN DIDALAM BLOG KALENDAR

Calendar Activiti Surau

Wednesday, June 17, 2009

Sukaneka - Tahniah Kepada Biro Muslimat Surau Al-Islah

Pada jam 8:30 pagi, 13hb Jun 2009 yang lalu Biro Muslimat telah mengadakan satu lagi majlis tahunan bagi penduduk Islam Kulim Square iaitu SUKANEKA. Seperti selalu majlis sukaneka disambut baik oleh semua dengan penyertaan seramai ~40 keluarga. Dianggarkan lebih 100 ahli penduduk Kulim Sqaure hadir untuk memeriahkan majlis tersebut.



Sebanyak 4 acara telah disediakan untuk anak-anak dan ia dibahagikan kepada 2 peringkat umur - 7 ke 9 tahun dan 10 ke 13 tahun. Antara acara2nya ialah 1) Naik Basikal Lambat 2) Cari coklat dalam tepung 3) Tiup belon dan 4) Penuhkan air dalam botol. Tidak lupa juga acara untuk kaum ibu dan bapa, yang tak lain dan tak bukan - kerusi beirama




Acara pemberian hadiah dan cabutan bertuah ialah acara terakhir yang ditunggu-tuggukan oleh semua. Grand prize nya ialah kipas angin dan yang bertuah medapatkanyaialah Pak Long Tot dan Cikgu Non.

Akhir sekali sekalung TAHNIAH untuk Jawatankuasa penganjur kerana berjaya menganjurkan majlis ini dan juga anak-anak yang memenangi acara sukaneka. Tidak juga lupa kepada penderma-penderma budiman yang tidak pernah jemu2 menderma. Sumbangan anda tidak akan kami lupakan. Sehingga bertemu di lain bicara.....

"Diriwayatkan daripada Kaab bin Iyadh r.a; Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda "Sesungguhnya setiap umat itu ada ujiannya dan ujian umatku adalah harta kekayaan." (Hadis riwayat Iman Tirmizi)


1 comment:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP